Nova Mazda3 otkrivena je simultano u četiri grada diljem svijeta - u Londonu, Melbournu, New Yorku i Istanbulu - i to na 10. godišnjicu proizvodnje. To je treći model koji nosi novi dizajenerski izričaj marke Kodo te naprednu tehnologiju SkyActiv koja donosi bolje performanse i uštede na gorivu. Na europsko tržište kreće u prodaju u listopadu, nakon službene premijere na salonu automobila u Frankfurtu, a krajem listopada ili početkom studenog stići će i u hrvatske autosalone. Mazda3 je i treći naprodavaniji Mazdin model u Europi, nakon SUV-a CX-5 i Mazde6, a predstavlja snažnu prijetnju s istoka njemačkom VW Golfu VII i francuskom Renault Méganeu Berlini.
Temelji se na platformi koju dijeli s Focusom i Volvom S40, ali je novi model znatno širi (+40 mm), viši (+20 mm) i neznatno duži (+5 mm), a ima više od pola metra duži međuosovinski razmak! Već to garantira puno više prostora i komfora kao i bolje ležanje na cesti, a pored toga je unatoč većim dimenzijama novi model 70 kg lakši nego prije. Dodatno, ovjes je čvršći, ali su njegove komponente lakše. Dorađeni upravljački sustav sada je još izravniji. Sve to pozitivno će utjecati na ponašanje u vožnji ovog sportski orijentiranog kompakta.
Što se tiče motora, novost u ponudi je početni 1,5-litreni benzinac koji razvija 100 KS. Naravno, i taj motor utjelovljuje SkyActiv tehnologiju pa ga odlikuje visoki omjer kompresije i izravno ubrizgavanje goriva. Zbog toga mu s mjesta do 100 km/h treba samo 10,8 sekundi, a juri 182 km/h. Slijedi ga već poznati 2,0 benzinac koji dolazi u dvije razine snage - sa 120 i 165 KS. Dizelaš je za sada samo jedan, 2,2-litreni sa 150 KS, a on se, kao i slabiji 2,0 benzinac, može naručiti i s automatskim mjenjačem sa šest brzina. Ostali motori opremljeni su ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva.
Kupcima će na raspolaganju biti i neke nove čari moderne tehnologije. Novi 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir može prikazivati SMS poruke i emailove pristigle na telefon spojen Bluetoothom kao i zvukovne poruke s Facebooka i Twittera, a audio sustav nudi 30.000 internetskih radio stanica. Kad je riječ o sigurnosti, tu je radar koji upozorava na premali razmak i sustav koji samostalno koči do brzine od 30 km/h, kamera koja upozorava na nenamjerni izlazak iz vozne trake ili pak duga svjetla koja se sama spuštaju. U pripremi je i sedan verzija koja bi trebala stići u proljeće iduće godine.
>> Mazda6 - zavodljive linije i aduti svemirske tehnologije